Monday, October 10, 2011

Projek di johor (Festival kahwin kahwin mahsyur 1 malaysia) dan bersempena majlis persandingan NORANIZA IDRIS....

hai...
jadi korang dha tgk tajuk tu kan....
jadi aku nak ceritakan sesuatu perkara...haritu aku dan geng2 teater aku bersama budak kolej lain diminta untuk membuat pementasan budaya orang melayu...so kitorang kene lakonkan balik cara orang merisik,bertunang, kahwin,bersanding,akad nikah...jadi kami semua berlatih lah bagai nak gila...sebab ini melibatkan orang besar dan sultan johor....jadi begini....

sebaik kami semua diterangkan oleh pensyarah kami....
bahawa selama 5 hari kami di sana makan minum akan ditanggung...dan tidur hotel...total semua orang 34 orang tau..ramai....jadi begini...masa kami sampai tiba2 kami punya tempat tinggal ditukar ke hutan bandar....chalet kateko...okay lah..satu rumah 8 orang kongsi 1 bilik air...then...okay lah kan kami terima....tempat tu sumpah gelap beb...cam berhantu...takut sangat...then kalau ktorang nak makan kitorang nak kene pergi Plaza angsana makan situ...pergh hampeh....ikotkan perjanjian..kitorang buat show....then ada plak tiba2 dia suh dtg padahal takde pape nak buat....suh kitorg jadi tunggul...hampeh...then kitorang makan tepi longkang...terbaik kan.???

then kemudian hari....salah seorang dari kami sakit...
kami telefon urusetia...nama dia sasha...dia macam tak endah...
sumpah wei member  kitorang macam nazak..dia leh wat bodo...aku ngan member aku berlari nak dekat 300 meter g pos polis kat luar sana mintak bantuan.....
pergh gila lah....then kami adu lah kan...takde orang amik kisah...ada sekali kami adu kat adik Noraniza idris...kene marah urusetia dorang...terima kasih lah bang...sayang abg...

aku cerita pendek lah ye...pastu hari jumaat tempat tu kene ribut..peh patah khemah beb....
then hari sabtu...kitorang kene wat show...bus tak dtg....pakcik tu mogok sebab pengurusan gak...then kitorang menyengal kat hutan tu takde makanan bagai..terpaksa jalan keluar g makan..pergh sabar jer lah....
then sabtu malam ahad kitorang balik....sampai ahad pagi dalam pukul 5 driver bus amik kitorang sebab pensyarah kitorang dah bagitahu kat orang atas kolej kitorang...so kitorang memang nak balik sebab tak tahan macam2....

jadi point yang kami tak puas hati sekarang adalah....

-janji makan minum tanggung
-kebajikan ditanggung
-tempat tidur hotel
-layanan seperti artis show tiada....

and paling kami benci adalah sasha..nasib baik takde gambar dia...kalau ada aku dah upload..

jadi saya mintak maaf lah kepada sesiapa yang terasa terbaca blog sana ni turut terlibat ngan projek tu...
bukan nak salahkan Noraniza idris...saya tahu dia baik orang nya....
KAMI SANGAT BENGANG PADA PENGURUSAN NYA>..!!!

sekian...jadi ni ada gambar sikit lah ye...
bye2








1 comment:

  1. Best r ko nyer projek bRo....
    dpt jmpe artis kahwin....

    ReplyDelete